Friday 14 March 2014

in mo mo mo mo tiiooon.

kalau saya nak terjemah, akan jadi kabur. kabur sebab sekarang saya tengah belajar melihat sekeliling dan segala isi dan perilakunya melalui frame by frame. macam kotak-kotak yang berbaris di atas negatif filem itu. jadi yang saya lihat adalah pergerakan, walau sekecil mana pun -- in motion. dan bila kita cakap in motion, dan kita cuba potong ia masuk ke dalam frame negatif kemudian cairkannya masuk ke dalam kertas bling bling itu, yang kita lihat adalah kekaburan.

tapi yang menariknya, untuk mencip menekap masuk kekaburan itu, saya kena rancang dulu macam mana nak snap ia masuk ke dalam negatif filem. tapi yang lebih menarik, saya tak pasti kalau saya reti handle kamera yang dah nak dekat setahun terperap dan belum habis dibayar (ha ha ha). 

No comments: