Tuesday 29 April 2014

its the hope that kills you

i.

aku ingatkan dah takkan update lagi blog bodoh ni.

ii.

aku selalu cuba nak approach hidup dengan cara yang bersenang lenang. dan cara yang bersenang lenang adalah dengan ketawa. untuk tekan jauh-jauh apa-apa yang tak meresahkan, aku (kita?) ketawa. ini aku lakukan lagi-lagi terhadap tuhan.

iii.

aku rasa aku kena ketawakan tuhan. atau menanggapi dia dalam cara yang kelakar. naratif-naratif tentang dia yang aku selalu dengar adalah dua ekstrim - penyayang atau pemarah. why not kat tengah-tengah? a funny god. kan?

iv.

tapi sejak akhir-akhir ni, aku rasa tuhan tengah make fun of me. aku tak tahu. senang betul nak search & blame tuhan bila ada perkara luar jangka, atau luar kawalan berlaku. tapi kadang-kadang bila takdak pilihan. dan jalan yang ada semua kabur.

v.

well at least jalan yang kita nampak selama ni ada di depan dah dibaham raksasa, not that future is something yang kita boleh senang-senang kata, 'that my future, babyyy.'

vi.

isi tempat kosong: kita merancang tuhan _________?

vii.
harapan adalah konyol, naif. atau a sign of it. Camus dok warning jangan surrender yourself to this so called harapan. hidup adalah absurd. dan harapan membunohnya.

x.
oh. aturan nombor roman aku mungkin betul. siapa kesah. tapi yeah. aku patut tahu harapan adalah belati 4 dimensi. its the hope that kills. dan kadang-kadang, aku nampak diri aku terlentang di atas aspal ditenggelami darah dari tingkat tujoh.

xi.

ini bukan cry of help, idiot. ini cuma ramblings.

No comments: